Öğrencilerin bireysel özellikleri arasında hazır bulunuşluk, ilgi, beklenti, motivasyon vb. özellikler yer almaktadır. Eğitimden birinci derecede sorumlu kişi olan öğretmenler tarafından bu özelliklerin tam anlamıyla bilinmesi ve sınıf yönetimi ile eğitim süreçlerinde öğretmenlerin bu özellikleri dikkate almalarını sağlayarak hem sınıf yönetimini hem de eğitim programlarının amaçlarına ulaşılmasını kolaylaştırmak amaçlanmıştır.
Harran Üniversitesi akademik kadrosundan Doç. Dr. Ali Culha ve Doç. Dr. Cengiz Kesik’ i “Sınıf Yönetimi” semineri için okulumuza davet ettik.
Düzenlenen seminer sayesinde ; disiplin ile öğretimin dengede tutulması, zaman kullanımı, sınıf kurallarını belirleme, ders dışında da öğrenci sorunlarıyla ilgilenme, sınıf yönetimini etkileyen sınıf dışı değişkenleri tanıma, iletişime açık olma, öğrenen sınıf kültürü oluşturma, sınıfta demokratik tutum sergileme, motivasyon ve özdisiplin bilinci, olumlu eylem ve sözlerin önemi, rehberlik etme, model olma, olumsuz davranışların giderilmesi, sınıf yönetimi, dezavantajlı durumların nasıl avantaja çevrilebileceği, kalabalık sınıflarda öğrenci merkezli öğrenme, öğretmen-veli ilişkisi, öğrenme ortamlarının nasıl düzenlenmesi gerektiği, mevsimlik tarım işçisi olan öğrencilerin eğitime kazandırması gibi birçok konuda öğretmenlerimiz bilgilendirilmiştir.. Doç. Dr. Ali Culha ve Doç. Dr. Cengiz Kesik seminer ile tecrübelerini ve akademik bilgilerini okulumuz sınıf öğretmenlerine aktararak öğretmenlerimize bilgileri ile katkıda bulunmuştur.